سامان سالور: بخشی از داوری جشنواره فیلم فجر سلیقهای است
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۷۳۹۷
سامان سالور امسال با فیلم «سه کام حبس» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او در گفتوگو با برنا از سه کام حبس میگوید.
سامان سالور کارگردان فیلم «سه کام حبس» در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا در ارتباط با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و زمان اکران فیلمش در سینمای رسانه اظهار داشت: به عقیده من اتفاقا در جشنواره های مهم دنیا بسیاری از اوقات با یک پتانسیلی همراه است که ما در جشنواره فیلم فجر این پتانسیل را از دست دادهایم و برخی از جشنواره های سینمایی دنیا با اکران اولین فیلمشان به نوعی افتتاحیه برگزار میکنند و حتی به گونهای تبلیغ است که یک جشنواره سینمایی با فیلم کارگردان ایکس نام افتتاح شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در ادامه افزود: شاید امسال با اتفاقاتی که رخ داده و فضایی که وجود دارد برای فیلمسازان سخت باشد. به لحاظ حسی این که روز اول یا آخر فیلم را به نمایش درآورند اتفاق عجیبی نیست و کیفیت فیلمها هست که از اهمیت برخوردار است و من به عنوان فیلمسازی که فیلمش در روز و سانس اول به عنوان افتتاحیه فیلم جشنواره فجر نمایش داده میشود از این سانسی که به ما تعلق گرفت استقبال کردیم و شاید استرس ویژه ای به عنوان فیلم اول داشته باشیم اما تمام این استرس ها را به شکلی مثبت میبینیم و به دیده خیر به آن نگاه میکنیم مطمئنن فیلم «سه کام حبس» اگر کیفیتی دارد به خاطر تلاش عوامل فیلم است که سعی کردند یک فیلم استاندارد بسازند و فیلمی باشد که توانایی همراه با تماشاگر را داشته باشد و برای مخاطبش دارای پیام و حرف باشد. خوشحال هستیم به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فجر قرار است این فیلم نمایش داده شود.
سالور در ارتباط با اینکه حضور فیلم خود را در جشنواره فجر سی و هشتم چگونه ارزیابی میکند بیان داشت: مهمترین اصل برای ما فیلمسازها این است که فیلم بتواند با مخاطب خودش ارتباط خوبی را برقرار کند و مردم فیلم را دوست داشته باشند. امیدواریم قصه فیلم ریتم خوب و روانی برای تماشاگران داشته باشد و بتواند آنان را غافلگیر سازد اگر این اتفاقات رخ دهد مهمترین مسئلهاش این است که بتواند با تماشاگر و مخاطبان ارتباط برقرار کند. به نظر من یک بخشی از داوری سلیقه ای است علاوه بر تکنیکی و تخصصی نگاه کردن داوران به آثار جشنواره فیلم فجر، بخشی از داوری هم سلیقه ای است. در بخش فنی فیلم هم تمام تلاش خود را بر این مبنا گذاشتیم که فیلمی جذاب و استانداردی از همه نظر باشد.
کارگردان «سه کام حبس» در پاسخ به این سوال که جایگاه فیلمها در جدول نمایش سینمای رسانه دارای اهمیت است یا خیر؟ گفت: این را یک شانس میبینم که به عنوان فیلم افتتاحیه «سه کام حبس» نمایش داده می شود و به نظر من چه فیلم اول و یا حتی آخر نمایش داده شود در کیفیت فیلمی که ساخته شده فرقی ندارد. از جدول فیلم های سینماهای مردمی اطلاعی ندارم اما امیدوارهستم که پخش فیلم «سه کام حبس» در سینماهای مردمی به گونه ای باشد که از روزهایی ابتدایی تا آخرین روز جشنواره فیلم نمایش داده شود و بتواند با مخاطبانش ارتباط خوبی برقرار کند.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فیلم سینما سامان سالور سیمرغ سه کام حبس جشنواره فیلم فجر 98 جشنواره فیلم فجر 38 جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود بخشی از داوری عنوان فیلم سلیقه ای جشنواره فجر سامان سالور سه کام حبس فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظمزادهمژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.
محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چالهمیدانی قبل انقلاب را روایت میکند که عاشق زنی میشود که کفشدار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم میخورد.
وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.
رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنوارههای موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت میشود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) میگیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) میگیرد به خوبی در لایههای مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.
کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب میکند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.
وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایشها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.
رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروههای نمایشی میشود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.